Ořechy prospívají nejen těhotným ženám a lidem s cukrovkou

Máte rádi oříšky? Tak to jste na dobré cestě ke zdraví. Ale zase tak jednoduché to nebude. I konzumace oříšků a ořechů má své zásady a i zde platí, že nic se nemá přehánět.

Je pravda, že oříšky mají vysoký obsah tuku,
často podobný ve srovnání s mnoha drobnostmi na chroupání, se kterými si sedáme večer k televizi. Jenže, zásadní rozdíl spočívá v tom, že jejich tuky jsou nenasycené a pro tělo mnohem prospěšnější. Samozřejmě, je třeba si uvědomit, že není řeč o oříšcích nasolených nebo upravovaných různými kořením či dehydrovanými omáčkami. Přírodní produkt (ořech) bez ochucení je však to nejlepší, co si můžete vzít, pokud jste se již rozhodli mlsat. Ale ani u nich nezapomínejte na míru!

Vlašské ořechy
Mají vysoký obsah antioxidantů a pomáhají v těle udržovat v rovnováze cévní systém. Vědecké studie z minulých let prokázaly, že pomáhají uvolňovat ucpané cévy po konzumaci příliš mastného jídla.

Lískové ořechy
Pomáhají ke zdravějšímu srdci a také se ukázaly jako skvělý doplněk výživy u těhotných žen. Obsahují i ​​měď a mangan, vitamin E. Pomáhají totiž snižovat riziko defektů u novorozených dětí. Některé studie je doporučují jako prostředek na snižování špatného cholesterolu v krvi. Speciálně u mužů.

Mandle
Třicetigramová porce mandlí obsahuje třináct gramů tuku. Řeknete si dost, ale je to jedna z nejnižších hodnot v oříšcích. Mandle jsou navíc bohaté na vápník, hořčík a vitamin E. Snižují krevní tlak, jsou pomocníkem v prevenci proti srdečně-cévním chorobám a prospívají zdravějším kostem. Doporučují se i mužům se sklony k problémům s prostatou.

Pistácie
Jsou bohaté na draslík, který se podílí na zlepšení nervových funkcí, ale také svalových funkcích. Pomáhají snižovat hladinu cukru v krvi.

Kešu ořechy
Společně s mandlemi a pistáciemi mají nejnižší obsah tuku a jsou prokázaným pomocníkem v boji proti žlučovým kamenům. Dokáží redukovat hladinu špatného cholesterolu.


Mohlo by vás také zajímat