Sporty, kterou je dobré kombinovat s běháním

Běhání zažívá velký boom, protože je to efektivní sport, který skvěle vytvaruje postavu, zlepší kondici a doslova vyčistí hlavu. Existují však sporty, které ho ve výdeji energie trumfnou. Které to jsou? Zkuste váš zažitý cvičební plán či běhání kombinovat s něčím náročnějším a uvidíte, že to vaše tělo ocení.

Aquaerobik
Patří mezi oblíbenou obdobu klasického aerobiku. Cvičí se v teplejší vodě, čímž se přirozeně rychleji hubne než při klasickém cvičení na souši. Cviky musí následovat v rychlých intervalech za sebou, aby tělo nevystydlo. Napomáhá tomu obvykle svižná taneční hudba. Získáte skvělou kondici, vytvarujete si tělo a také se pobavíte. Za hodinu tohoto cvičení spálíte 2000 kJ.

Kettlebell swing
Výhodou tohoto cvičení je, že zapojuje mimo jiné i svaly boků, břicha a stehen. Kromě svalové práce i srdce pracuje na "plné obrátky" a tak se celé tělo rozhýbe na maximum. Při cvičení lze spálit až 20 kalorií za minutu. Stačí denně přibližně půlhodinka kettlebell swingu se správnými činkami, dobrou technikou, která se skládá z podřepů, úklonů, "houpaček", výpadů a také dobré hudby. Vaše tělo se postupně příjemně změní.

Skákání přes švihadlo
Tento způsob cvičení používá více svalových skupin než běhání. Kromě toho zlepšuje frekvenci, ale i rovnováhu a koordinaci pohybů. Proto je třeba zkoušet postupně i složitější skoky, kterými trochu potrápíte ruce i nohy. Při střední intenzitě asi 100-120 skoků za minutu spálíte asi 13 kalorií. Posílíte si ruce i nohy a zlepšíte i výdrž.

Terénní cyklistika
Jde o cyklistiku v různých druzích terénů, střídají se rovinky, kopce, asfaltové, ale i horské silnice. Právě takovým střídáním zátěže můžete spálit až 1500 kalorií za hodinu, nebo téměř 25 kalorií za minutu. Nejvíce budou namáhané nohy, změnami terénu však budete postupně nuceni silově zapojit i zbytek těla. Je to určitě jeden z nejtěžších tréninků, kde prověříte i svou pevnou vůli. Ale uvidíte, že pak vám běžné sporty přijdou mnohem snadnější. Lepší se fyzička se totiž získává právě střídáním více druhů zátěže.

Tabata jump dřepy
Pravidlo je jednoduché: 20 sekund děláte dřepy s výskokem a mezi tím máte 10 sekund odpočinku. Celkově se cvičí v několika sériích trvajících 4 minuty. Kromě toho, že si skvěle vytvarujete svalstvo v problémových částech těla, spálíte přibližně 13 kalorií za minutu a po určité době se vám značně zrychlí metabolismus.


Mohlo by vás také zajímat