Top nejznámějších principů zdraví

Znáte pravidlo 80/20? Pravidlo, které pojednává o tom, že 80 procent zdaru je ovlivněno z 20 procent správným rozhodnutím? Ale aby fungovalo, je třeba mít potřebné znalosti, které nás s přehledem dovedou k vytyčeným cílům. Úspěch nezávisí na lokalitě, ale cestě po které k cíli jdeme. Nelze použít zkratky a občas také bolí, když na vlastní kůži okusíme omyl. Dobré je, nejít po té cestě sám, ale najít si někoho zkušeného, který tudy již někdy šel a dokáže nás vrátit zpět na správnou cestu. Cestu, která znamená zdraví.

Analyzujte a experimentujte na vlastní kůži ...
Zkuste se zamyslet, jak byste alespoň na týden aplikovali toto pravidlo do vašeho jídelníčku a do vašeho životního stylu. Pokud dokážete postupně vyladit 80% vaší stravy na vysoce kvalitativní úroveň (fyziologický vliv a biologická hodnota), můžete použít zbývajících 20% na vybrané odměny, které vás posunou ještě dál a jen posílí vaši motivaci. Umíte si představit, že celý den prokládáte sladké croissanty, muffiny s italskými těstovinami, pizzou a večer si ještě dopřejete i nějaké to vínko, nebo pravé české pivo bez toho, abyste nabrali byť i jen jeden gram tuku a dokonce ještě posílili organismus pro další spalování? Všechno je možné, jen je třeba vědět jak na to a uvědomit si, že disciplína a zaměření se na 80% základních pravidel jsou rozhodující. Podívejme se tedy na jednoduchou aplikaci tohoto pravidla, podle kterého se vybírají ty nejvýznamnější principy, které mají sílu ovlivnit 80% vašich výsledků. Navíc se můžeme podívat na věc ještě vážnější a vybrat 80% pravidel, které když dodržíte, tak se dostáváte mezi top 20% lidí s optimálním % tuku a svalové hmoty (muži pod 10%, ženy <16%).

Top 10 nejznámějších principů:
1. Kalorická bilance (kolik přijmu, tolik musím vydat).
2. Kontrola cukru v krvi a činnost inzulínu (fyziologický vliv stravy na organismus).
3. Kvalitní spánek a schopnost regenerace.
4. Zvýšené množství proteinu ve vaší stravě (termodynamický efekt, sytost a schopnost koncentrace).
5. Toxicita organismu (kyselost organismu, eliminace estrogenů a umělina).
6. Management stresu organismu (pravidelnost stravování, dělená strava, žaludeční kyseliny a enzymy).
7. Pitný režim (dostatek zdravé vody v těle).
8. Strava podle krevních skupin (eliminace oslabujících jídel, alergie, intolerance).
9. Doplňky výživy (správná kombinace kvalitních doplňků pro podporu organismu)
10.Konzumace správných tuků (Omega 3 mastné kyseliny, kokosový tuk, organické saturované tuky).

Dva vybrané principy (top 20%)
Tyto principy jsou nápomocné pro efektivní dosažení prvních výsledků a pro změnu reakce organismu.

Kontrola cukru v krvi a činnost inzulínu (fyziologický vliv stravy na organismus)
Možná jste si mysleli, že kalorická bilance je alfou a omegou celého optimálního stravování. Musíme vás však zklamat, i když si myslíme, že zklamání je spíše pozitivní. Představte si, že můžete úplně zapomenout na počítání kalorií, spíše se zamyslete nad jejich kvalitou a skutečným (fyziologickým) vlivem na váš organismus. Více skvělých myšlenek a výzkumu můžete najít v knize Garyho Taubese: "Why we get fat and what we can do about it?", kde autor právě rozebírá skutečné příčiny obezity a souvisejících nemocí. Z tohoto pohledu jde tedy především o to, abyste poznali, že cukr má zcela odlišný vliv než například tuk a je tak mnohem nebezpečnější. Jde nám zejména o stabilizaci hladiny cukru krve a činnosti hormonu inzulín, který jako jediný můžeme řídit a který ovlivňuje všechny další podřízené hormony, které přispívají k naší hormonální rovnováze. A právě ta je naším cílem pro zajištění optimálního zdraví, vysoké energie a schopnosti využít náš mozkový potenciál na maximum.

Toxicita organismu (chemie, vliv estrogenů a kyselost organismu)
Dobře víme, že současné potraviny již nejsou na takové úrovni jako dříve v minulosti. Půda je vyčerpaná a tak ji je třeba podpořit "kvalitní chemií". Navíc je čím dál tím více tlak na trvanlivost potravin, vzhledem k ekonomické efektivitě potravinářského průmyslu. A tak se nám do košíku dostává, stále více zpracovaných potravin s přídavky konzervantů, barviv, solí a zejména rafinovaného cukru. Tato kombinace společně se znečištěným prostředím a vlivem externích estrogenů (kosmetika, krémy ...) výrazně zvyšuje překyselení a toxicitu našeho organismu, které pak brání jeho optimální funkci a schopnosti využívat živiny na 100%. Navíc velmi rádi oslabujeme naši imunitu nepotřebnými léky, antibiotiky a očkováním. Tato toxicita výrazným vlivem oslabuje organismus a způsobuje tak časté stavy únavy, které se mohou překlopit i do deprese. Více zajímavých a podrobných studii najdete ve výborné publikaci "From Fatigued to Fantastic" od Jacob Teitelbaum, v níž autor odhaluje přímý vztah toxicity a únavy.

Top principy (80%) pro dosažení kompletních výsledků a skutečně vypracovaného těla a ostré mysli
Cesta k vašemu super výkonnému organismu je založena na několika experimentech a pravidlech, které když pochopíte, tak zjistíte, že mnohé z nich se jen vhodně doplňují a opět jen fungují na těch podstatných principech. Z tohoto hlediska vybíráme pohled a návrh posloupnosti aplikace.
1. Kontrola cukru v krvi a činnost inzulínu (fyziologický vliv stravy na organismus)
2. Toxicita organismu (kyselost organismu, eliminace estrogenů a umělina)
3. Pitný režim (dostatek zdravé vody v těle)
4. Konzumace správných tuků (Omega 3 mastné kyseliny, kokosový tuk, organické saturované tuky)
5. Doplňky výživy (správná kombinace kvalitních doplňků pro podporu funkci organismu)
6. Kvalitní spánek a schopnost regenerace
7. Management stresu organismu (pravidelnost stravování, dělená strava, žaludeční kyseliny a enzymy)
8. Zvýšené množství kvalitního proteinu ve vaší výživě (termodynamický efekt, sytost a schopnost koncentrace)

Samozřejmě, každý z nás je svým způsobem individualita
a vůbec to neberte, že nyní prosazujeme jedinou možnou formu fungování. Jde to dříve a vypíchnutí nejdůležitějších pravidel a principů, které si zaslouží naši pozornost a jejich vliv byl prokázán nejen vědeckými studiemi, ale především praxí vybraných top trenéry, autory a odborníky na výživu jako jsou Charles Poliquin , John Romaniello.... Věříme, že vás to podnítíkriticky se zamyslet a pustit se do vlastního objevování a experimentování. Garantujeme vám, že už jen zamyšlením se a vyzkoušením 20% z vybraných 20% uvidíte první výsledky ve změně stavu vaší energie a schopnosti koncentrace.


Mohlo by vás také zajímat