Vitaminy a potraviny, které je v dostatečném množství obsahují

Stále slýcháme, které vitaminy nezbytně potřebujeme k životu, a která lékárna je nabízí v akci. Ale víte vůbec, když to nemáte napsané na krabičce, které potraviny a v jakém množství obsahují doporučenou denní dávku příslušných vitaminů?

Vitamin A
Posiluje imunitní systém. Jeho vlivem se urychluje proces regenerace pokožky a také slouží jako její ochrana před škodlivinami. Zpomaluje její stárnutí. Optimální denní užití dávky kolem 1 mg a na to vám stačí sníst 250 g špenátu, 50 g mrkve nebo 200 g zeleného salátu.

Vitamin B2
Blahodárně působí na vlasy a dodává jim lesk. Dále podporuje dobrou náladu a působí pozitivně na nervovou soustavu. Jeho potřebnou dávku 1,3 mg, naleznete v 50 g kuřecích jater, 500 g jogurtu nebo 600 ml mléka.

Vitamín B3
Má pro organismus povzbuzující účinky, pomáhá koncentrovat se a je také osvědčeným prostředkem v boji proti migréně. Jeho potřebná denní dávka je 13 mg a tu nám poskytne např. 200 g telecího masa, 100 g arašídů nebo 200 g hub.

Vitamin C
Vyhlazuje pokožku našeho těla, chrání před prochladnutím, posiluje imunitní systém, odbourává stres, podporuje spalování tuků a zpevňuje tkáně. Chrání pokožku před škodlivými účinky slunečního záření. Denně ho potřebujeme 100 mg a ty nám dodá např. sklenice čerstvé pomerančové šťávy, 150 g kiwi nebo 100 g brokolice.

Vitamin E
Omlazuje buňky a stará se o to, aby z nich nemizela vlhkost. Denní dávce odpovídají 2-3 lžíce slunečnicového nebo olivového oleje.

Vitamin D
Působí blahodárně na kosti a posiluje jejich strukturu. Jako jeho denní dávku stačí zkonzumovat 200 g ryb, 3 vejce nebo 100 g avokáda.


Mohlo by vás také zajímat