Vitaminy, které obsahuje slepičí vejce

Jako součást vyvážené stravy jsou zejména slepičí vejce mimořádně výživnou součástí jídelníčku, ať už syrová, vařená nebo smažená. Víte, jaké vitaminy poskytnou vašemu organismu?

Vysoký obsah bílkovin
Vzhledem k jejich vysokému obsahu bílkovin patří do stejné kategorie jako i masné výrobky a poskytují mnoho stejných živin, které nám nabízí maso. Jedno velké vejce obsahuje značné množství vitamínů. Které to jsou?

Riboflavin
Vitamin B2, také známý jako riboflavin, je nezbytný pro získávání energie z potravy a při udržování zdravé pokožky. Jedno velké vejce obsahuje přibližně 0,24 mg riboflavinu, nebo téměř 20 procent jeho denního požadovaného příjmu.

Vitamin B12
Vitamin B12 se nachází hlavně ve vejcích. B12 je zásadní pro zdravý vývoj RNA a DNA. Vitamín také pomáhá metabolizovat tuky a bílkoviny, jakož i udržovat pokožku, oči, srdce a játra v pořádku. Jediné velké vejce nabízí 0,65 µg vitaminu B12, nebo kolem 27 procent celkového denního požadovaného množství.

Kyselina pantotenová
Jedno velké vejce obsahuje asi 0,7 mg dalšího důležitého vitaminu s názvem kyselina pantotenová, což je přibližně 15 procent denní dávky potřebné pro dospělého člověka. Kyselina pantotenová je nezbytná při metabolizaci potravy na energii v těle a produkci některých hormonů.

Kyselina listová
Kyselinu listovou potřebujeme na tvorbu červených krvinek a genetického materiálu v RNA a DNA. Kyselina listová je často součástí jídelníčku i jako doplněk stravy těhotných žen. Pomáhá při prevenci vrozených vad novorozence. Vejce obsahuje 23 mikrogramů kyseliny listové nebo přibližně 6 procent z množství, které průměrný dospělý člověk potřebuje za den.

Vitamin A, B, D
Jako součást vyvážené stravy nám vejce dávají i několik dalších důležitých vitamínů, ale už v menších množstvích, a to vitamin A, vitamin D, vitamin B6 a B1 a vitamin E.


Mohlo by vás také zajímat