Dva cviky, které ocení starší muži a jejich prostata

Prevencí mnoha nemocí je cvičení. A je tomu tak i u zbytnění prostaty. S prostatou má problémy mnoho mužů, zejména však ti po padesátce. Při jejím zánětu či nádorovém postižení dochází k jejímu zvětšení a tím i výrazným problémům s močením. Jednou z možností, jak tomu předcházet, jsou následující cviky, které posilují svaly pánevního dna a podporují krevní oběh, čímž chrání zdraví prostaty.

První cvik
Klekněte si na kolena a mezi kotníky si vložte větší měkkou kostku nebo podušku, pak se chyťte za lýtka a pomalu si na kostku / podušku sedněte. Následně si ruce položte na stehna, zvedněte ramena a zatlačte je dozadu. Setrvejte v této pozici minutu až dvě. Pozici ukončíte tak, že se zvednete na čtyři, překřížíte nohy a sednete si.

Druhý cvik
Sedněte si s nohama těsně u sebe, prohnutými v kolenou a plosky nohou na zemi. Natažené ruce natáhněte před sebe, tak aby byly rovnoběžně se zemí a zvedněte nohy, prohnuté v kolenou na úroveň rukou. Vydržte v poloze přibližně 10-20 sekund. Pak se vraťte nohama na zem, uvolněte ruce a narovnejte záda.


Mohlo by vás také zajímat