Jak získat pěkný zadek a postavu?

Pěkně vytvarovaná postava znamená pro každého něco jiného. Pro někoho jsou to atraktivní křivky, pro někoho velké svalnaté tělo. Každému se líbí něco jiného, ale atraktivní tělo by mělo mít kromě zajímavých proporcí i něco okouzlujícího - charisma, jiskru - lidově řečeno šmrnc. Ideální je kombinace vnější a vnitřní krásy spojené s inteligencí, humorem a vtipem.

Člověku se líbí hlavně to, co je zdravé

Otylost se stala civilizační chorobou a navíc zdraví škodlivým způsobem života. S vyformovanou postavou se nutně pojí i ideální váha, správné držení těla. Kdo nemá problémy s genetickou výbavou má o starost méně. Genetika dokáže v některých případech dokonce nahradit cvičení. Známe typy žen a mužů, které jsou vytvarované do ideálních tvarů, aniž by na sobě a své postavě aktivně pracovali. Mohou jíst co chtějí, nemusí pro svou krásu dělat nic. Ostatní si to musí oddřít a pokud ještě navíc nemají somatické předpoklady k získání dokonalé postavy (např. nepoměr trupu a dolních končetin), nikdy nedosáhnou lidského ideálu krásy. Avšak se snahou zaručeně přicházejí výsledky a i když nikdy nebudeme úplně spokojeni, můžeme se alespoň z části přiblížit vysněnému ideálu.

Jednoduché cviky nestačí

Abychom dosáhli výsledků jednoduché cviky na formování postavy nestačí. Základem je systematické opakované cvičení dlouhodobě. Nemůžeme čekat zázraky ze dne na den. Ty se dostaví časem. Přibližně po dvou měsících se ukáží první viditelné změny v tělesné struktuře (úbytek tuku, změna poměru tel. tuku a svaloviny, změna tělesných proporcí a pod.) Pokud se hrneme do cvičení a diety hlava nehlava, výsledky se sice možná dostaví, ale budou krátkodobého trvání.

Pěkný zadek

Mnozí sníme o pěkném formovaném zadku. Jenže jeho úpravy se dá dosáhnout pouze cvičením. Třeba posilovat svaly různými cvičeními. Například nejjednodušší je, že se rukou opřete o židli, nohu mírně zvednete dozadu, dokud neucítíte svaly, koleno neohýbejte a kmitejte alespoň padesátkrát jednou i druhou nohou. Důležitá je systematičnost a správné cvičení. Pak si klekněte na kolena, lokty se opřete o zem a nohu zvedněte dozadu do pravého úhlu a kmitejte ní nahoru a dolů, kolenem až k podlaze. Tento cvik opakujte alespoň pětadvacetkrát, pak dělejte kratší pohyb, také pětadvacetkrát a pak nohu chvíli podržte v pravém úhlu se zády. Opakujte i s druhou nohou. Úžasně si cvičením zpevníte svaly a vytvarujete zadek. Můžete cvičit téměř kdekoli, dokonce i v práci během přestávky. Místo židle se můžete opřít o zeď. V posilovně však můžete využít mnoha zařízení, s nimiž bude cvičení intenzivnější.

Cvičení pomůcky

Na další cvičení jsou potřebné činky, nebo vodou naplněné láhve. Během celého cvičení je třeba dívat se před sebe a držet narovnaná záda. Jinak byste si mohli ublížit. Pomalu se předkloníme, pohled je stále upřený vpřed a ruce jsou stále kolmé na podlahu (směřují dolů). Předkláníme se, dokud úhel trupu s nohama nedosáhne pravý úhel. Pak zatneme zadní stehenní svaly a zadek, který pak protlačujeme dopředu. Opakujeme 5 krát ve čtyřech sériích za sebou.

Výkopy, výpady

Další efektivní cvičení nazývané také výkopy či výpady. Ze stoje provádíme výpady dopředu tak, aby koleno nohy, kterou vykročíte v cílové poloze dosáhlo v koleni přibližně 90 °.Důležité přitom je, aby koleno nohy, kterou děláte výpad vpřed nepředběhlo chodidlo. To znamená, že úhel nesmí být menší než 90 °.Před výpadem se nadechneme, během něj dech zadržíme a při návratu do výchozí polohy vydechujeme. Cvik musí probíhat plynule, aby se svaly správně zapojily do pohybu. Trup je narovnaný, kolmo k podlaze. Toto jsou takové základní cviky, které se dají provádět kdekoliv. Stačí si najít chvilku volného času. Nemusíme chodit do posiloven, ani mít drahého osobního trenéra, kdo chce, způsob si najde.