Jak zlepšit postavu po těhotenství cvičením?

Těhotenství a samotný porod je obrovskou zátěží pro váš organismus. Pravidelné cvičení po porodu, může být pro vás velmi prospěšné, ale je třeba vědět jak na to, nevrhat se do cvičení hlava nehlava, bez přemýšlení, takové cvičení by vám mohlo ublížit.

Jak na to?

Než se vrhnete na jakékoliv cvičení, konzultujte to vždy se svým lékařem. On zná váš zdravotní stav velmi dobře a dokáže vás usměrnit tím správným směrem. Vaše tělo bylo vystaveno stresu a různým změnám během devíti měsíců, takže dostat se zpět do formy bude trvat několik měsíců. Poslouchejte své tělo a hlavně začněte pomalu.
Jelikož břišní svalstvo bylo vystaveno dlouhodobému "strečinku" bude po porodu ochablé. Je to úplné normální a i když máte pocit že budete stále vypadat jako těhotná, vaše postava se zlepší. Jen trpělivost. Břišní svalstvo můžete začít zpevňovat jednoduchými cviky, které lze provádět bez ohledu na místo na kterém se nacházíte. Na začátku můžete začít s cviky na příčný břišní sval (transversus abdominis). Je to hluboký, vnitřní, břišní sval. Pokud se podíváte na tento sval z hora, vypadá jako pásek, který je kolem celého pasu. Pokud ho posílíte, nejen, že váš pas bude menší, ale posílíte i vaši pánev. Představte si že si chcete zapnout zip na riflích, které jsou vám trošku malé. Stáhněte břicho, snažte se tlačit pupík směrem k páteři a držte asi 10 vteřin. Uvolněte a opakujte cca asi 3 minuty.

Pánevní dno

Jako "najdete" tyto svaly? Jsou to svaly, které vám pomáhají zastavit močení.
- Napněte je a držte je napnuté asi 10 sekund. Pomalu uvolněte. Opakujte 10 krát.
- Napínejte je v krátkých, rychlých intervalech. Opakujte 10 krát.
Snažte se je procvičit 5-6 krát za den.
Tyto cviky můžete provádět ve stoje, vsedě nebo po vleže.
Klekněte si s rukama na zem. Uvolněte břišní svalstvo. Aniž byste ohnuly záda, stáhněte břišní svaly dovnitř a držte asi 10 vteřin. Tento cvik můžete opakovat během tří minut. Uvolněte a napněte, uvolněte, napněte ....

Jakou sportovní aktivitu si vybrat po porodu?

Mějte na paměti, že vaše klouby a šlachy budou po porodu natažené a uvolněné.
Proto se snažte provádět formy cvičení jako jsou:
• jóga
• rychlá chůze
• plavání
• aqua aerobic
• pilates
• trénink s lehkými váhami
• cyklistika
Dávejte si pozor také při strečinku. A snažte se vyhnout cvičením při nichž se náhle mění směr. Třeba hlavně hodně trpělivosti, vyvarovat se přísné dietě. Začít je třeba pomalu a zlehka. Lehké cviky a kvalitní vyvážená strava vás uvedou na ten správný požadovaný směr.