Ploché břicho pitím fenyklového čaje? Zkuste to!

Pocity těžkého, plného břicha, na dotek tvrdého jako kámen, které vypadá jako byste měli k obědu balón? Znáte to? Nejste sami! Nafouklé břicho potrápilo už snad každého, častěji však postihuje ženy než muže a spíše mladší, než starší ročníky. Příčiny jsou různé, ale léčba tohoto trávicího problému existuje ...

Nafouklé břicho jen po jídle?
Požitek z dobrého jídla může snadno pokazit nesprávně trávení. Výsledkem je břicho s vzezřením balónu a nepříjemný pocit až příliš plného břicha. Příčinou takového nežádoucího efektu je zkonzumována potrava, poruchy trávení či dokonce syndrom líného střeva. Zvětšení břicha však nastává i v opačném případě; pokud jsme hladoví. U žen je častým důvodem nafouknutého břicha i premenstruační syndrom či samotná menstruace. Je to z toho důvodu, že během menstruace ženský organismus zadržuje vodu. Rizikovým obdobím mohou být pro některé i vysoká letní horka, během nichž se proces trávení může zpomalit a tak způsobit pocity nadýmání a nafouklého břicha.

Zbavte se nafouklého břicha jednou provždy!
Jak na to? Začněte jíst zdravěji! V praxi to znamená, že si dopřejte alespoň 30g vlákniny denně. To znamená, že do svého jídelníčku je nutné zařadit chutné ovoce a zeleninu. K tomu si dopřejte celozrnné výrobky a zapomeňte na bílé pečivo. A co takhle mléko? Pamatujete si ještě, kdy jste si naposledy pochutnávali na mléčných výrobcích? Ne! Tak to změňte! Hrách, čočka, fazole ale i cibule způsobují nafouknuté břicho! Omezte jejich konzumaci na 2-3 porce za týden, ale úplně je ze svého jídelníčku nevyhoďte!

Pěkné ploché bříško vám vykouzlí i fenyklový čaj
Který podporuje zdravé trávení a léčí nafouknuté břicho. Zapomeňte na rychlé jedení ve stresu! Dopřejte si vždy dostatek času (alespoň 15 minut) na pomalé a pohodové jedení vašich oblíbených potravin. Pocitů tíhy vás zbaví i konzumace menších porcí a dodržování zdravého pitného režimu ( slazeným nebo bublinkovým nápojům v zájmu vašeho zdraví raději vyhněte! ).

Líné trávení můžete rozhýbat i pomocí cvičení
Ideální je posílení svalstva břišních svalů v kombinaci s aerobními cviky, jejichž intenzita cvičení je nízká, ale zároveň velmi efektivní. Tak totiž posílíte většinu svalstva organismu a rozproudíte krev do celého těla! Jde například o tyto formy pohybu - plavání, procházka, běh či dokonce tanec nebo cyklistiku. Nemluvě o tom, že takovou pohybovou aktivitou spálíte množství kalorií! A tak nafouklé břicho nemá šanci vypadat jako balón!