Relaxace neodhání od práce, ale naopak pomáhá k lepším výkonům

Relaxace má pro vaše zdraví mnohem větší smysl, než jste si možná mysleli. V dnešní hektické době byste měli o jejích preventivních a léčivých účincích vědět co nejvíce, a každý den jí věnovat alespoň pár minut. Jestli to neděláte, mohl by vás přesvědčit právě náš článek. Proč tedy relaxovat?

1. Posílíte si paměť
Stres zvyšuje produkci proteinů v mozku, což může vést k rozvoji Alzheimerovy choroby. Vědecké studie na myších dokázaly, že návaly stresu narušují části mozku, v nichž se tvoří paměťové stopy i v rámci učení. Právě při této činnosti byste měli dbát na pravidelné relaxační přestávky. Neberte to jako ztrátu času a zapomeňte na mýtus o "přerušení toku myšlenek"! Pokud něco tvoříte, nejlepší nápady se produkují právě v okamžiku, kdy vašemu mozku dáte vydechnout. Jděte se projít nebo se odreagujte nenáročnou fyzickou aktivitou!

2. Budete lépe rozhodovat
Není žádným překvapením, že pokud jste pod tlakem, nedokážete přemýšlet s čistou myslí. Pokud čelíte stresu, nikdy nedělejte důležitá rozhodnutí! Můžete toho litovat a některé činy či slova prostě není možné vrátit zpět. S faktem, že stres "zatemňuje" mysl souvisí i problémy se závislostí. Pokud se kortizol zvýší například u vyléčeného pacienta, pohnutky napít se ho opět propadnou. Lidé pod vlivem stresu jednoduše ignorují možné následky svých rozhodnutí. Pokud před jedním stojíte a vaše mysl není v klidu, dopřejte si chvilku pro sebe a vyzkoušejte některou z relaxačních technik. Postačí 10-15 minut a uvidíte, jak se vám všechno krásně vyjasní.

3. Zkrásní vám pokožka
Je vědecky dokázáno, že zvýšený kortizol způsobuje vyšší produkci kožního mazu, což vede k tvorbě vyrážek. Kromě toho zhoršuje i ekzémy a lupénku. Relax opravdu pomáhá. Jen si zkuste zajít do wellness nebo si jděte zacvičit, čtěte knihu, poslouchejte hudbu, malujte nebo vyrovnejte napětí na józe a uvidíte, že i vaše pokožka bude krásně zářit, vyčistí se a také ekzémy se zmírní. Dokonce jedna studie potvrdila, že psoriáza rychleji odezněla u lidí, kteří pravidelně meditovali.

4. Ochráníte si zdraví
Studie Cambridge univerzity prokázala, že pokud umíte regulovat stres ve svém životě, snížíte hrozící riziko mrtvice o 24%. Říkáte si, že je to při vašem životním tempu nemožné a nedokážete to? Snadněji se s ním dokážete vypořádat, pokud si vstoupíte do svědomí a konečně uděláte rázné změny. Začněte pravidelně cvičit a přestanete nekuřte! Psychický stres zhoršuje a často i přispívá k propuknutí většiny civilizačních onemocnění nemluvě o zátěži pro srdce. Mnohé studie ropvněž dokazují, že stres je srovnatelný s ostatními rizikovými faktory jako je hypertenze, špatné stravovací návyky a nedostatek pohybu. Intenzivní, náhlý příval stresu nebo šok způsobený rozpadem vztahu, nečekanou smrtí blízké osoby či dokonce výhrou v loterii může ohrozit váš život. U některých lidí dojde k tak rapidnímu nárůstu adrenalinu, že srdce nedokáže správně fungovat a může dojít až k infarktovému stavu nebo úplnému selhání. Syndrom zlomeného srdce tak nelze považovat za výmysl. Vědci také dokázali, že stres zdvojnásobuje riziko rakoviny prsu. Myslete na to, že zrelaxování mysli a těla nepřináší pouze prevenci, ale urychluje i proces jakékoliv léčby!

5. Budete štíhlejší
Špatný den v práci, velká zátěž, zkoušky ve škole a mnoho, mnoho stresu? Přijdete domů a první po čem sáhnete, budou sladkosti. Kortizol totiž ve vašem organismu zvyšuje chuť na nezdravá jídla. Nedělejte to! I když vaše mysl protestuje a nejraději byste doma zalezli pod peřinu s velkým balením zmrzliny nebo čokoládových bonbónů, zkuste věřit faktu, že relax, nejlépe v podobě cvičení, bude mít pro vás stejné účinky jako slast z cukru. Dokonce ještě větší! Vyhnete se výčitkám z toho, že jste kromě špatné nálady ještě přibrali a vytvoříte si i pěknou zásobu endorfinů.
 


Mohlo by vás také zajímat