Zhubněte na letní párty

Potřebujete zhubnout na letní párty? Poradíme vám. Čeká vás důležitá událost a vás trápí kila navíc? Při pohledu na ty miniaturní šatičky, do kterých se chcete na letní večírek obléci, vás chytá deprese. Vidět je v nich každý gram tuku navíc, který si vaše tělo odložilo z každého prohřešku v podobě čokoládové zmrzliny. Nezoufejte, při dodržení jistých pravidel za několik dní zmizí.

Letní párty se blíží, těšíte se na ledově vychlazené mojito pod hvězdným nebem a navíc chcete v hříšně drahých a sexy šatech zazářit před kolegy i ostatními hosty. Proto nastává nejvyšší čas zbavit se těch gramů, které vám radost z večírku kazí. Než se však do dietního programu pustíte, myslete na jedno: snažení nesmí doprovázet stres. Pokud se budete stresovat, nezhubnete ani gram. Stres totiž aktivuje hladinu adrenalinu v těle, čímž se stimuluje hormon kortizol. A víte, za co je zodpovědný? Pomáhá ukládat tuky v těle. Rovněž dbejte na to, abyste měli dostatek spánku. Je vědecky potvrzeno, že lidé, kteří méně spí, jedí víc.

1. Jezte rozumně
Alfou a omegou celého úspěchu při shazování tukových polštářků je jíst pravidelně a v malých porcích. Výzkumy ukázaly, že lidé, kteří takto jedí, se cítí stejně sytí jako ti, co si najednou dopřejí polovinu pečeného kuřete s kalorickými hranolky a tatarskou omáčkou. Máte pocit, že vás malá porce nezasytí? Zkuste trik v podobě tvrdého sýra. Přidejte trošku strouhaného sýra do jídla, budete se cítit už během jídla sytější. Dbejte na přísun proteinů. Jídla s jejich obsahem udržují pocit nasycenosti a vy nemáte potřebu se stále něčím dojídat. Nic však nepřehánějte, lékařské knihy tvrdí, že příliš mnoho proteinů může mít za následek ubývání vápníku z kostí. Nejvíce jich najdete v kuřecím mase, ale i v luštěninách a rybách. Dobrou službu vám udělají i karbohydráty, které najdete v obilninách, rýži nebo sladkých bramborách. Energii uvolňují do těla postupně, zase vás tedy nebude honit hlad. Pokud náhodou ano, zažeňte ho pár oříšky. Vhodné jsou neslané mandle, vlašské nebo lískové oříšky. Kešu a para obsahují příliš hodně tuku na období dietního stravování. Vyzkoušet můžete i lecitin, jehož zdrojem je sója, maso a vajíčka. Pomáhá odbourávat tuky a navíc zlepšuje paměť. Modelky lecitin využívají nejčastěji ve formě lecitinového nápoje (prodávají lékárny).

2. Nepodléhejte pokušení
Celé snažení vám může pokazit skutečnost, že se neumíte ovládat. Sice se stravujete rozumně a dbáte na to, co jíte, neodoláte však zmrzlině, čokoládě a jiným lákadlům. Odstraňte proto z dosahu všechno, co vám při shazování gramů navíc nepomůže. Ano, vzdejte se i čokolády z nejspodnější zásuvky vašeho pracovního stolu a litrové balení zmrzliny nabídněte kolegyním. Pokud na vás i tak zaútočí neukojitelná chuť na sladké, máte přece nové známé - oříšky. Pár oříšků zamíchejte s několika lžícemi netučného, nejlépe bílého jogurtu, oslaďte lžičkou medu a zdravá sladkost je na světě.

3. Tekutiny jsou důležité
Odborníci na výživu tvrdí, že voda odbourává kalorie. Na každou, které se však chcete zbavit, potřebujete jeden mililitr vody. Pokud jste tedy přijali jeden den dva tisíce kalorií, měli byste za ten čas vypít dva litry vody. Zapomínáte pít nebo nemáte žízeň? Donuťte se. Zkuste vypít sklenici vody každou hodinu a za několik dní zjistíte, že jste si na ten systém zvykli a už se vám to nebude zdát divné. Během dietních dní byste se měli vzdát nebo minimálně omezit pití kávy a kofeinových nápojů. Šálkem kávy hlad i tak neoklamete, navíc kofein ovlivňuje činnost hormonu inzulínu a to má za následek zvyšování hladiny krevního cukru. Tělu tedy nedodáte potřebné živiny, to jen zvýšená hladina krevního cukru dává pocit nasycenosti. Zkuste kávu nahradit zeleným čajem, povzbuzuje metabolismus, detoxikuje tělo, a tedy pomáhá i v hubnutí.

4. Pohyb nezanedbávejte
Při hubnutí platí rovnice: výdej kalorií musí být vyšší než jejich příjem. Pokud máte sedavé zaměstnání, musíte tedy v honbě za sexy figurou nasadit i pohybové aktivity. Alespoň jeden den v týdnu byste se měli věnovat cvičení, při rychle hubnoucím programu tím hodně nezachráníte, ale do budoucna byste měli pravidelný pohyb zařadit mezi své aktivity. Zkuste však na dny, které do večírku chybí, vyměnit výtah za schody. Chůze po schodech namáhá celé tělo a pohyb vám jen prospěje.

Jak pohyb spaluje kalorie?
Průměrný oběd obsahuje přibližně 400 až 500 kalorií. Na to, abyste je spálili, potřebujete fyzický pohyb. Příjem kalorií během dne by v dietním režimu neměl překročit hranici tisíce.
• 400 kalorií - abyste je spálili, musíte alespoň čtyřicet minut vysávat nebo umývat okna
• 425 kalorií - abyste se jich zbavili, musíte 45 minut plavat
• 450 kalorií - chcete-li je dostat z těla ven, pomůže vám třicet minut aerobiku
• 475 kalorií - na to, abyste je odbourali, potřebujete hodinu hrát tenis
• 500 kalorií - abyste je odplavili, měli byste strávit hodinu na spinningu

Dietní jídelníček

Snídaně:
od 200 do 300 kalorií
• jeden krajíc celozrnného chleba, marmeláda bez cukru, bezkofeinová káva, stolní voda
• jeden krajíc celozrnného chleba, odtučněný tvaroh, rajče, zelený čaj, neslazený stoprocentní džus
• jeden krajíc celozrnného chleba, plátek dietní šunky, paprika, bílý čaj, stolní voda

Svačinka
Od 50 do 150 kalorií
• jakékoliv ovoce jako banán, jablko, pomeranč….
• 50 gramů sušeného ovoce
• jedna fit tyčinka
• plátek sýra se zeleninou
• plátek šunky se zeleninou

Oběd
Od 400 do 500 kalorií
• celozrnné pečivo s tuňákem, nízkotučným máslem a rajčaty
• vařené brambory, dušené kuřecí prsa nebo dušená ryba, zelenina bez oleje a smetanového dresinku
• grilovaná zelenina bez přílohy
• rýže s dušenými hříbky

Večeře
Od 400 do 500 kalorií
• vařené brambory, grilovaná ryba
• mleté maso s rajčatovou omáčkou
• zeleninový salát se sýrem
• vařené vajíčko se zeleninovým salátem