Chcete zhubnout? Zkuste nevidět vše okolo černě a uvidíte, že půjdou dolů i přebytečná kila!

Začínejte den v pozitivním a radostném tónu. Nejlepší způsob, jak začít den radostně, je požádat každého člena rodiny nebo kolegu, ať vám řekne něco pozitivní z předešlého dne. Co se mu podařilo, nemusí jít o jídlo a váhu, ale o cokoli - úspěch v práci, naplánování dovolené a podobně. Na oplátku se i vy podělte s něčím, co považujete za radostné a úspěšné pro vás. Také to může být i maličkost, byť i to, že se vám konečně podařilo uklidit garáž. Vlastně byste se měli vyhýbat tématu jídlo a hubnutí. Soustřeďte se jednoduše obecně na radostné zprávy a úspěchy ve vašem životě.

Vyjádření obav a účasti
Vyjádření obav a účasti je také nezbytné. Zde se již tématu jídlo a hubnutí či přibírání nemusíte vyhýbat. Právě naopak, to, že vás někdo vyslechne, může ve vás uvolnit to napětí a spíše získáte pozitivní postoj k sobě a svému tělu. Může se stát, že se v okruhu lidí, s nimiž mluvíte, najde někdo, kdo vám poradí, pomůže, s někým se můžete dát dohromady při cvičení a podobně. Někdo potřebuje pomoc, někdo se potřebuje pouze vypovídat.

Zapisování
Veďte si deník, kde si budete zapisovat své pokroky, své myšlenky, své názory. Každý den si ho přečtěte a přemýšlejte o svém myšlení, o svém postoji, zda není zbytečně negativní.

Cvičení
Určitě máte v mysli pochybnosti a negativní myšlenky, že nebudete schopni dokázat se změnit a dosáhnout svého cíle.  Zavřete oči a soustřeďte se na klíčovou představu, která vyjadřuje váš cíl. Představte si, že tato klíčová představa odpaluje podvědomou střelu, která na cestě za vaším cílem odstřeluje každou překážku. Vizualizujte si svou novou podobu a nahlas si řekněte, že jste šťastní, že jste to skutečně udělali. Dosáhli jste svého cíle navzdory překážkám. Když si to dokážete představit z pohledu cíle, který jste již dosáhli, to vás utvrdí v tom, že je to možné. A když uvěříte tomu, že můžete být čímkoliv chcete, uvedli jste skutečnost do pohybu.

Deník
Už jsme zmiňovali, že je důležité vést si deník. Sem si zapisujte všechno, co cítíte, a při jeho čtení budete vidět, zda vaše myšlení zaznamenává pokrok. Můžete si do něj nalepit i svou fotografii, kde se líbíte sami sobě, kde jste štíhlí, abyste viděli, k čemu se chcete dopracovat. Fotografie prasátka s mastnými vlasy vás určitě pozitivně nenaladí. Tudy cesta nevede.

Cestu ke štíhlosti si můžete rozplánovat na několik etap
Vždy po dosažení mety si můžete podle deníku prohlédnout, jak se vaše mysl měnila, jak se měnily vaše postoje a podle toho se můžete soustředit na další část. Sem si můžete zapisovat vše, co vás rozruší.  Můžete to zde analyzovat, postupně se uklidnit a touto cestou uvidíte postupně podstatu problému. Někdy se zabýváme vedlejšími účinky namísto řešení podstaty, proto taková analýza zabrání tomu, abychom se zmýlili. Zde můžete zapisovat své sny a představy, a když budete mít pocit nicoty, přečtěte si vše hezké, co v něm je, abyste opět získali duševní rovnováhu a pohodu. Člověka často potkávají negativní věci v životě a někdy na nás doléhají velmi důrazně, proto se musíme naučit bránit se před nimi. Toto není jen o umění myslet štíhle, je to celkově o umění myslet pozitivně a vytěžit ze života vše, co se dá.

Černými myšlenkami si zbytečně ukrajujeme ze života možnost prožít tento čas příjemně a šťastně
Naučte se brát sebe samých takové, jací jste, milujte sami sebe, NEPUSŤTE si k tělu lidi, kteří vás pomlouvají a nepřejí vám. Mávněte nad nimi rukou a jděte svou cestou za svým cílem bez ohlížení se. Život je příliš krátký a příliš krásný na to, abyste se z něj netěšili každý den.