Jídlo může nechtěně přidávat roky

Kdo by chtěl stárnout? Určitě vědomě nikdo, ale možná nevíte, že stáří si můžete přivolat i některými potravinami. Samozřejmě, že tato jídla a nápoje můžete do svého jídelníčku občas zařadit, ale nevyhledávejte je.

Z potravin můžeme vypadat starší
Většina z nás ví, že potraviny s vysokým obsahem cukru a soli způsobují nadváhu a obezitu, s nimiž souvisí mnoho onemocnění. Víte však i to, že kromě toho způsobují i ​​rychlejší stárnutí našeho organismu - jak navenek, tak i vnitřně? Odborníci identifikovali seznam potravin, které způsobují poškození buněk, a tím v dlouhodobém horizontu urychlují proces stárnutí.

Pozor na glykemický index
Pokud se nechceme cítit a vypadat spíše staří jak bychom mohli, měli bychom v první řadě dodržovat základní pravidlo - vyhýbat se potravinám s vysokým glykemickým indexem. Když konzumujeme takové potraviny tělo je více zatíženo zánětlivými procesy. Strava s vysokým obsahem soli zase zdržuje v těle vodu a zvyšuje tlak.

Pokud chcete vypadat co nejdéle mladě, těchto pět potravin z jídelníčku raději vynechte:
1. Mafiny 
Mafiny obsahují silný mix nasycených tuků, cukru a sacharidů, které vedou k zánětům v organismu. Samozřejmě, pokud si dáme jeden muffin ke kávě jednou za měsíc se nic nestane, ale pokud si z toho vytvoříme pravidelný rituál, problém je na cestě. Tuky, cukry a sacharidy mimo jiné mění i kolagen v našem těle, stává se křehčím, což znamená, že naše kůže vypadá suchá starší, tvoří se vrásky.
2. Chai Latte
Tento lahodný nápoj z černého čaje, mléka a koření je velmi oblíbeným nápojem při posezení s kamarády i na pracovním setkání. Je alternativou ke kávě - sladká chuť, jemná textura, příjemná pěna jsou velkým lákadlem. Málokdo však ví, že může obsahovat až šest lžiček cukru, což při pravidelné konzumaci vede k významnému poškození kůže. Kromě tohoto cukru, i mléko, které je v Latte samo o sobě přece obsahuje cukr, takže tento zdánlivě zdravý nápoj je vlastně cukrovou bombou. Když cukr vstupuje do krevního řečiště, tvoří se škodlivé molekuly, které poškozují proteiny v těle. Speciálně ty, které odpovídají za tvorbu a kvalitu kolagenu. Výsledkem je křehká, poškozená kůže náchylná na tvorbu vrásek.
3. Polévky
Není polévka jako polévka. Mnohé jsou fajn, hydratují organismus, obsahují potřebné minerály. Ale mnohé, a to zejména ty které dostaneme koupit ve formě prášku, či v konzervě nebo v některých stravovacích zařízeních, obsahují příliš velké množství sodíku - až 1000 miligramů. To vede k zadržování tekutin a poškození buněk. I když tedy polotovary ušetříme čas, zdraví nepomůžeme. Podstatně lepším řešením je domácí zeleninová, či slepičí polévka, kterou poctivě od základu uvaříme. Velmi vysoký obsah sodíku najdeme i v marinádách, omáčkách, v mražené ochucované zelenině a dalších chuťovkách, či předpřipravených jídlech.
4. Ovocné džusy
Jedna sklenička nápoje, který považujeme za zdravý, může obsahovat až šest lžiček cukru. To způsobí prudkou změnu hladiny inzulínu a s tím další problémy. Vysoká hladina inzulínu přímo souvisí se zánětlivými onemocněními a nárůstem hmotnosti. Kyselost džusů zase ničí zubní sklovinu, zuby se stávají náchylnější na skvrny, což také nepřidává na estetickém vzhledu.
5. Tučná jídla
Trans tuky, které obsahují tučné a smažené potraviny poškozují buňky. Kromě toho, že tato jídla jsou zpravidla velmi málo výživná, pokud jde o nutriční výhody, na procesu stárnutí se podílejí velmi významně. Smažené, balené a další komerční potraviny by neměly být vůbec v našem jídelníčku. Pokud, tak alespoň ne pravidelně.


Mohlo by vás také zajímat