Metody ke zlepšení stavu osteoporózy, které jsou dostupné i bez doporučení lékaře

Osteoporóza je nemoc, která když už vznikne, je dost těžké s ní bojovat. Ale existují metody, které slouží k zlepšení mineralizace kostí a jejich důležitým úkolem je také snížení nebo odstranění bolesti. Bolest není jen nepříjemná, ale je to i signál nebezpečí, že se něco se námi děje.

Při osteoporóze vystřelují bolesti v oblasti zad, kloubů nebo se různě střídají
Je to signál, že je třeba se šetřit a být opatrní, protože kosti napadené osteoporózou jsou křehké a snadno se lámou. Samotné řídnutí kostí nebolí. Při osteoporóze bolí napětí ve svalech, které dráždí nervy zásobující celou oblast. Také drobné prasklinky, zlomeniny, změny tvaru kostí, to vše je signálem pro bolest. Samozřejmě, existují léky proti bolesti, které ji utlumí, ale nezapomínejte, že to není odstranění příčiny.

Svalová relaxace
Vhodná jsou i jógová cvičení. Svalové stažení spouští bolest nebo ji zesiluje. Vědomé relaxační postupy jsou velmi dobrou a šetrnou terapií. Jsou to metody, jako autogenní trénink nebo jógová cvičení. Všechny ovlivňují svaly přes naše vědomí a podvědomí a mohou tak zmírnit bolesti a také zlepšit zásobování kostí. Tato cvičení se můžete naučit také z knih, ale lepší je alespoň na nějaký čas navštěvovat kurzy, kde vás to naučí odborníci.

Teplo
Teplo je snad nejstarší léčebnou metodou. Samozřejmě, není to lék na všechno. Například záněty potřebují spíše chlad. Osteoporóza je jednou z nemocí, kterým teplo dělá dobře. Uvolňuje svaly, zlepšuje prokrvení kostí a tím zlepšuje mineralizaci. Červené teplo, které si můžete snadno pořídit, výborně uvolňuje ztuhlé svaly, ale vše s mírou. Pokud necháte teplo působit dlouho a intenzivně, můžete dosáhnout opak. Teplo postele je metoda stará, ale velmi účinná. Intenzivní prohřátí celého organismu pod přikrývkou je ideálním způsobem spojení tělesné a psychické relaxace s jemným a rovnoměrným přehřátím celého těla. Ale také to není třeba přehánět, neboť po dlouhém ležení je tělo malátné a ztuhlé. K přehřátí mimo noční klid stačí půlhodina v posteli.

Plavání je pro pacienty s osteoporózou nejlepším sport
Vodní způsoby jsou také užitečné. Vylepšují přímo zásobení kostí. Jedná se o působení vody s následným prohřátím. Zároveň cvičení ve vodě má výhodu, že je zde odbourána váha těla. Plavání je pro pacienty s osteoporózou nejlepším sportem. Představuje aktivní pohyb a trénink bez zátěže. Nejideálnější je plavání v mořské vodě. Tím, že mořská voda má stejné minerální složení jako krev, nedochází k úniku minerálů do vody. Mořskou vodu si můžete vyrobit i doma přidáním hrsti mořské soli do vany. Zde sice nemáte pohyb, ale i pobyt v takové vodě je blahodárný. Ale nezanevřete ani na pohyb ve sladké vodě. Jen je třeba mít na zřeteli, že zde dochází i ke ztrátě minerálů, které můžete snadno nějakým způsobem doplnit. Rozhodně je voda pro pacienty s osteoporózou prospěšná.

Masáže
Před masáží nezapomeňte maséra upozornit, že trpíte osteoporózou. Jsou vynikajícím zdrojem uvolnění svalů. Zlepšují prokrvení a úpravu energetického potenciálu člověka. Dejte se však masírovat odborníkem, protože neodborná masáž spíše ublíží, než prospěje. Lidé s osteoporózou jsou náchylní na zlomeniny a nešetrná masáž je také může přivodit. Proto je třeba maséra vždy na tuto diagnózu upozornit.

Obklady
Na osteoporózu pomáhají zejména dva obklady: zázvorový a bramborový. Přikládáme je na různé části kostry. Postiženou oblast rozehřejeme zázvorovým obkladem, pak přiložíme bramborový a necháme ho působit. Proceduru opakujeme dva týdny každý den, pak několik dní vynecháme.