Nespavost může zapříčinit i špatný režim dne

Nechce se vám ráno vstávat? Proklínáte celý svět a nejraději byste se vrátili zpět do zahřátých peřin? Hledejte příčinu a ne možnost, jak znovu ulehnout. Příčina může být v tom, že vám chybí denní režim.

Vypněte telefon, tablet i počítač
Ale ne těsně před spaním, ale alespoň hodinu před plánovaným odchodem do postele. Příliš zářivá obrazovka vás totiž udržuje v napětí a v jistém stavu bdělosti. Pokud se na noc připravíte, také si ji vychutnáte! Žádné blikající nebo příliš agresivní světlo do ložnice nepatří. Naopak, dopřejte si tlumené světlo, které navodí atmosféru intimity. Podobně, v teplých tónech byste měli volit i barvy stěny v ložnici, které vás uklidní.

Zkuste tmavé závěsy
I zpoza žaluzií pronikne do vaší ložnice světlo z ulice, což může být rušivé. Klid od světelných vzruchů, který vám během noci zajistí závěsy, oceníte.

Co možná nejrychleji po probuzení si dopřejte pořádnou dávku denního světla
Čím více světla, tím rychleji si tělo uvědomí, že je ráno a je zapotřebí se definitivně probudit. Abyste měli příjemné ráno, je třeba mít za sebou kvalitní spánek. Dopřejte si čerstvý vzduch, ložnici před spaním pořádně vyvětrejte a myslete na to, že byste v ní neměli mít více než 16 až 19 stupňů Celsia.

Pokud pravidelně sportujete, lépe spíte
Pro organismus je výborné, pokud sportujete vždy ve stejnou denní dobu. Tělo si tak vytvoří pevný režim, který vám usnadní usínání i ranní vstávání.

Režim byste měli mít i ve stravování
Večeře a snídaně ve stejnou hodinu. Tělo si řekne o své živiny a vy se budete cítit dobře bez pocitu hladu či přejedení. Myslete na optimální stravu, aby mohlo tělo v klidu trávit a nemuselo se během noci trápit.


Mohlo by vás také zajímat