Papriky - zelenina, která posiluje oči

Paprika pochází z teplých oblastí Střední a Jižní Ameriky. V Evropě byla poprvé vypěstována v 16. století. Ze začátku se používala jen jako ostré koření. Teprve kolem 19. století se začala používat na Balkáně jako běžná zelenina. Zde také mají svůj původ i recepty na její úpravu. Ale masité odrůdy, jaké známe dnes se začaly pěstovat až ve 20. století.

Obsahuje:
Papriky mají ze vší zeleniny nejvíce vitaminu C. Ten se kupodivu  neztrácí ani během tepelné úpravy. Nepřehlédnutelné je i množství vitamínů B1 a B2 a karotenu. Nejúčinnější látkou je kapsicin, příznivě ovlivňuje délku lidského života, povzbuzuje krevní oběh, nervovou soustavu a upravuje žaludeční šťávy. Červené a žluté masité odrůdy jsou vhodné pro posílení zraku, schopnost soustředit se a jsou prevencí proti migréně.

Nákup:
Dužina a slupka plodů musí být pevná. Stopka by neměla být zaschlá nebo dokonce plesnivá.

Uschování:
V zeleninové schránce ledničky vydrží křehká a svěží 5 dní.

Použití:
Sladké papriky mají příjemnou kořeněnou chuť. Mohou se jíst syrové, v salátech nebo jako obloha. Tepelně se upravují do masových nebo zeleninových směsí. Plníme je nádivkami a zapékáme nebo vaříme. Pálivé papriky nachází uplatnění při přípravě ostrých jídel. Papriky, nakládané s použitím oleje, jsou zdravou a chutnou pochoutkou, která zpestří každý raut.
 


Mohlo by vás také zajímat