Proč je důležité snídat?

Kdo nechce přibrat, měl by pořádně snídat. Kdo nechce tloustnout, měl by se pořádně nasnídat.  Složení snídaně záleží na chuti každého strávníka, vhodná je sladká i slaná varianta. Většina lidí dělá chybu, když redukční dietu začnou tím, že zruší snídani. Sníží si tím energetický příjem, ale zároveň s ním i energetický výdej. Když vynechají snídani a jedí až oběd, zpomalí se metabolismus téměř o polovinu.

Jinými slovy, pokud si dáte snídani, přijmete sice více kalorií, ale také je rychleji spálíte. Snídat se doporučuje i v případě, že ráno člověk necítí hlad. Snídaně startují tělo do nového dne a do značné míry rozhoduje, jak bude den úspěšný. Když ráno nejíte, organismus jede celé dopoledne na rezervy. Proto energií šetří a metabolismus se zpomaluje, což je při redukčním režimu nežádoucí.

Pravidelný stravovací režim je spojen s menším rizikem přejídání během dne a s lepší koncentrací, výkonností, ve výsledku i s lepšími studijními či pracovními výkony.
Složení snídaně záleží na chuti každého strávníka, vhodná je sladká i slaná varianta. Snídaně má tvořit čtvrtinu denního příjmu energie, to platí i pro redukční diety. Má obsahovat snadno stravitelné bílkoviny, zdravý tuk, komplexní sacharidy a vlákninu. Správná snídaně zasytí alespoň na tři hodiny, pak následuje lehká svačina a až potom oběd.

Součástí zdravé snídaně může být celozrnné pečivo se sýrem, šunkou nebo s nízkotučným bílým jogurtem, který se doplní ovocem. Vhodné jsou i ořechy, loupaná slunečnicová, lněná a sezamová semínka, tvaroh a zelenina. Kdo má rád cereálie, měl by při redukční dietě volit celozrnné a neslazené. Měl by se vyhnout výrobkům z bílé mouky a cukru i kukuřičným lupínkům.