Proč musíme cvičit?

Musíte cvičit! Ne nebojte se, to není rozkaz, ten vykřičník v názvu znamená, že je to pro vaše zdraví nezbytnost. Laicky řečeno, pokud se nebudete hýbat, obrostete tukem. A to má zase za následek zdravotní problémy.

Méně problémů

Ne že by pohyb vyřešil vše, to zase ne, ale s pohybem budete mít určitě méně problémů, nejen fyzických, ale i duševních, protože při pohybu a zejména pokud je spojen s čerstvým vzduchem, se uvolňuje hormon štěstí - endorfin - který navodí pocit pohody a příjemnou náladu. Cvičení také odbourává stres. Pokud znáte ve svém okolí člověka, který se aktivně věnuje cvičení a člověka, který prosedí celý den kromě nezbytných činností, porovnejte je. Určitě si všimnete, že ten první jakoby zářil, vyzařuje z něj zdraví, pohoda. Ten druhý bude mít pravděpodobně schlíplé povislé svaly (nemusí být obézní, ale na těle je  to stejně znát), jeho pleť bude matná, oči bez jasu. Toto jsou samozřejmě trochu extrémní srovnání, ale v podstatě je to tak. Náš zevnějšek totiž odráží i vnitřek.

Co je nejlepší?

"Už Hippokrates řekl: Odpočívat je zanedbávat a zanedbávat je chátrat." Který cvik je však nejlepší? Je to chůze? Ovšem, chůze je vynikající, ale měla by trvat minimálně 20 minut denně. Je to vynikající způsob udržení nohou, boků a srdce ve formě. Samozřejmě, měla by být rychlejší, ne procházkový krok. Můžete ji praktikovat i cestou do práce a zpět, pokud je to přiměřená vzdálenost. Největší svaly celého těla jsou na nohou a touží po cvičení, jsou na to předurčeny. Ale samotná chůze jako pohyb pro celé tělo nestačí. Při chůzi se procvičují nohy a boky, ale břicho, hrudník, ruce a záda odpočívají. Proto se také stává, že lidé, kteří se věnují čistě chůzi, přes pohyb mohou trpět bolestmi zad, protože pracují pouze spodní zádové svaly. Proto je třeba rozvíjet všechny svaly rovnoměrně. Každý sval je pomocníkem srdce, pomáhá mu totiž pumpovat krev. Když se sval kontrahuje, vytlačuje krev směrem k srdci. Když relaxuje, umožňuje, aby se naplnil krví přesně tak jako srdce. Silné zdravé svaly přebírají zátěž vašeho srdce.
"Říká se: Silné svaly - silné srdce, slabé svaly - slabé srdce."

Cvičením svaly mocní a udržují si pružnost

Sedavý styl způsobuje úbytek svalů. Je to nemoc, nazývaná sarcopenie, neboli ztráta svalové tkáně. První tkání, která se stárnutím ztrácí, je svalová hmota. Úbytek začíná brzy, už po dvacítce. Mnoho starších lidí nemůže chodit nahoru a dolů po schodech, protože svaly jejich nohou nejsou dostatečně silné na to, aby je unesly. Horko těžko přesouvají svá těla jako mrtvou hmotu, protože jim nezůstaly žádné svaly na práci. Není však nutné dostat se do takového stadia. Není pravdivé tvrzení, že stáří je znak fyzického úpadku. Samozřejmě, tělo stárne, ať cvičíme nebo ne. Ale udržováním svalové hmoty udržujeme i naše tělo v pojízdném stavu. Porovnejme si staré lidi v Americe a lidi v asijských státech a Indii, dokonce i ve většině evropských států. Podle výzkumů každý druhý Američan má fyzický předpoklad, že se v pozdějším věku nebudou schopni o sebe postarat a budou potřebovat pečovatelské služby. Na druhé straně, Asiaté, Indové a většina Evropanů - zde jsou starší lidé vitální a aktivní. Mnozí jsou pevní a svalnatí jako za mlada.
Mnoho lidí se bojí cvičit, protože se bojí bolesti. Nechápou, že mají bolesti proto, že necvičí. Bolesti a potíže, které přicházejí s věkem, často označujeme za stárnutí, ale je to v podstatě upozorňování organismu, že něco není v pořádku, že jsme oslabení. Místo posílení svalů hltáme různé přípravky a tabletky proti bolesti. Řešíme důsledek a neodstraňujeme příčinu ..

Svaly

Samozřejmě, každý začátek je těžký a proto je třeba začít pomalu a postupně přidávat zátěž, jinak nás první silně namožené svaly mohou odradit. Namožené svaly jsou přitom pouze prvotním protestem svalů, protože zažívají něco nevídaného - pohyb. Svaly si však s potěšením na zátěž zvyknou a odměnou nám bude pěkné a zdravé tělo.


Mohlo by vás také zajímat