Stres a jak ho překonat?

Vyhnout se stresu při dnešním hektickém způsobu života je nemožné. Existuje však několik způsobů, jak ho minimalizovat. Procházka nebo turistické výlety jsou skvělým bojovníkem proti stresu. Následující tipy pomohou i v případě, pokud vás stres už postihl a potřebujete se ho co nejrychleji zbavit.

Hýbejte se

Jakákoliv pohybová aktivita má velmi příznivé účinky při odbourávání stresu. Lékaři nám nadarmo nedoporučují, abychom cvičili. Pohybem se totiž prokrvuje celé tělo, zahřívá organismus, okysličuje mozek a v neposlední řadě, i vyplavují takzvané hormony štěstí-endorfiny. Nejlepší pohyb, jaký si může člověk dopřát, je na čerstvém vzduchu. Kladný účinek však může mít i sportování pod střechou, jako například squash, plavání či halový badminton, který je v současné době stále populárnější.

Věnujte se zálibám

Každý jednou za čas potřebuje chvilku jen pro sebe. Rychlé pracovní tempo či starost o rodinu totiž dokážou člověka pořádně vyčerpat. Někdo rád odbourává stres v tichu na rybaření, pro někoho jsou zase relaxem nákupy v rušném obchodním centru. Vyberte si aktivitu, která vám nejlépe vyhovuje, a dohodněte se s partnerem, že alespoň jednou týdně vás v domácnosti zastoupí, abyste se jí mohli naplno věnovat a načerpat tak nové síly do dalších dní.

Dělejte si radost

Nákupy nového oblečení, bytových doplňků či jakýkoliv jiných drobných maličkostí dokáží potěšit zejména ženy. Muže zase uklidní i chvilka strávená čtením novin či posezení s kamarády. Některé zase rozptýlí vaření. Ale pozor, nezapomínejte na toleranci. Některé činnosti mohou u mužů stres odbourat, a u žen spíše vyvolat. A naopak.

Smějte se

Jak říká staré pořekadlo, že smích léčí. Snažte se proto myslet pozitivně a i negativní věci brát  s nadhledem. Někdy stačí, abychom si i z nepříjemné či vážné situace udělali žert a obávaný stres se nedostaví. Naopak, uvolní to napjatou atmosféru.


Dopřejte si vydatný spánek

I když podle lékařů stres nelze odbourat pouze vyleháváním v posteli, zároveň dodávají, že kvalitní a ničím nerušený spánek je nenahraditelný. Dokáže totiž zregenerovat nejen mysl, ale i organismus. Nejméně osmihodinový spánek je nepsaným pravidlem.