Stres přeje nadváze a obezitě

Stres je příčinou mnoha závažných chorob. Víme to, ale stejně se stresujeme! Ale to není vše. Stres stojí i za tím, že lidé trpí nadváhou a obezitou. Zkuste to, nestresujte se, nepřejídejte a přidejte pohyb. Co myslíte, nepohnete přece jenom s tou nepřející váhou?

V tuku se hromadí toxiny
Stres vyplavuje do těla škodlivé látky a stresové hormony. V přírodě se stres spaloval pohybem, když člověk musel před hrozbou ujít, nebo bojovat. Dnes nás stresuje práce a vztahy, stres se odehrává víceméně vsedě. Toxicita emocí potřebuje někde uložit. Tím místem je tuk. Platí přímá úměra. Čím více stresu, tím více tuku.

Okamžitý přísun energie
Ve chvílích stresu se tělo připravuje na pohyb a endokrinní žlázy se snaží uvolnit absolutní maximum energie. Jelikož před stresovou situací často neutíkáme, zvýšený podíl cholesterolu, tuků a cukru v krvi proudí v našich žilách zbytečně. Po opadnutí stresu je každý pekelně hladový. Potřebuje doplnit energii do zásob. Touží alespoň po něčem sladkém - nejrychlejším zdroji energie. Každý to zná, aspoň trochu si  osladit život...

Mylné pocity hladu
Ať držíte jakoukoliv dietu, ve stresových dnech sníte více. Po vypjaté situaci se pocit nasycení dostaví mnohem později, než kdybyste nepřekonali stres. Asi už tušíte, že tělo si chce udělat zásoby z důvodu očekávání další zátěže. Snaží se za každou cenu energii uložit i z malé porce. Proto bývají vystresovaní lidé v neustálém pocitu nedostatku životní energie a přitom obrostlí tukem.

Naučte tělo stres zvládat
Dietní stravování je třeba nastartovat až po minimalizaci stresu ve vašem životě. Přesto můžete tělu právě stravou pomoci stres překonat. Přijímejte více vitaminu C, který spaluje volné stresové radikály. Vitamin B pomůže při úzkostných stavech. Omega-3 mastné kyseliny udržují nízkou hladinu stresového kortizolu. I díky správné svačině tak můžete mít v práci méně stresu a konečně se vám bude dařit i shazovat na váze.


Mohlo by vás také zajímat