Únava není jen z práce, ale také z odsouvání nepříjemných úkolů

Únava útočí nezávisle na ročním období a stále je to stejný scénář. Může jít o jarní, letní či podzimní únavu, která se klidně přehoupne i do dalšího ročního období a stane se únavou chronickou. Důležité je únavě nepodléhat. Nejedná-li se o únavu, způsobenou nemocí, je třeba zapracovat na životosprávě. Můžete dělat chyby ve spánkovém či pitném režimu, špatně dýcháte, máte málo pohybu a nejen to. I další absence zcela běžných věcí může otravovat život neustále unavenému, byť zcela zdravému člověku.

Spánek
Nic nového pod sluncem. Pokud chcete být svěží, osm hodin je optimum. Svěžest během dne se dá udržet i se šesti hodinami spánku, ale ne dlouhodobě. Pokud nespíte, nemůžete se prostě cítit svěže. Paradox je, že mnoho lidí válcovaných únavou dělá dlouho do noci. Přitom efektivita práce se po vydatném spánku zlepší. S dostatkem energie půjde práce lépe od ruky a vy si budete moci opravdu dopřát dostatečný odpočinek. Stihnete více za kratší dobu.

Pijte vodu
Na povzbuzení pijeme obvykle kávu a čaj. Pozor, bez adekvátního přísunu čisté vody tyto životabudiče nefungují. Ani kofein vás nenastartuje, pokud buňkám chybí základní palivo v podobě čisté vody. Šálek čaje nebo kávy zapijte sklenicí čisté vody a uvidíte, kolik energie najednou do těla dostanete.

Najděte si zábavu
Už 30 minut aktivity, která vás "odpojí" od světa, radikálně zvyšuje energii. V mládí jsme sršeli energií nejen proto, že naše tělo mělo o pár let méně. Energii dotankovaly vždy i hry, zábavy, sladké nicnedělání, aktivní odpočinek. Zkuste se k těmto zázrakům dětství vrátit. Nemějte pocit, že tím ztrácíte čas. Právě naopak. Vše vám najednou půjde rychleji, než kdyby byste čas nafoukli.

Neprokrastinujte
Velmi moderní pojem na to, co všichni už léta známe jako neskutečný magnet energie. Máte věc, kterou odkládáte, posouváte a neustále na ni myslíte. Obírá vás o nesmírný kus energie. Jednoduše ji udělejte. Dělejte nepříjemné věci jako první a najednou zjistíte, že vás nic neokrádá o energii. To je skvělé zjištění odpozorované z praxe.

Dýchejte
Pravidelně provádějte hluboké nádechy a výdech v plynulém rytmu. Je to stará praxe převzatá z jógy. Dech našemu tělu dodává energii. Jednou za hodinu se narovnejte, klidně se i postavte a dvě - tři minuty zhluboka dýchejte. Jak dlouhý nádech, tak dlouhý výdech a pořádně až do bránice. Tento koncept dýchání nabudí více než dvojitá káva.


Mohlo by vás také zajímat